Spring hovednavigationen over

Du skal opfylde en række krav for at kunne melde dig til den skriftlige advokateksamen. Sådan foregår det.

Ønsker du at tilmelde dig til en advokateksamen skal du skriftligt (brev eller e-mail) sende en tilmelding, som skal indeholde følgende

  • Kopi af juridisk kandidateksamen (ikke karakterudskrift)
  • Kontaktadresse og eventuelt alternativ e-mailadresse (se nærmere nedenfor)
  • Kundenr. hos Advokatsamfundet (fremgår af fakturaerne)
  • Evt. dokumentation for navneskift efter du blev cand.jur. (kopi af vielsesattest, navneændring eller pas)

Tilmelding til oktober-eksamen skal sendes til Lisbeth Lygum Willaume-Jantzen på tilsyn@advokatsamfundet.dk eller pr. brev til Advokatsamfundet, Kronprinsessegade 28, 1306 København K.

Hvis du ønsker mailen med eksamensresultatet sendt til en anden mailadresse, end den Advokatsamfundet kender og normalt anvender, skal du oplyse denne alternative mailadresse ved tilmeldingen. Vær opmærksom på, at alle mails vedrørende eksamen da vil blive sendt til den alternative adresse.

Hvis du ønsker at brevet med eksamensresultatet sendes til din private adresse, skal du også give besked herom ved tilmeldingen, og også oplyse din privatadresse.

For at kunne deltage i eksamen skal du have været tilmeldt og betalt for samtlige af advokatuddannelsens otte kurser. De fleste går op til den skriftlige eksamen, der ligger umiddelbart efter deres sidste kursus, men det er ikke et krav.

Du kan finde information om, hvordan vi behandler dine personoplysninger her.