Advokaten 10 Kort Nyt

17-12-2017

“Rådgivning, som har ulovlig skatteunddragelse til formål, er naturligvis fuldstændig uacceptabelt og skal stoppes.

Peter Fogh i Jyllands-Posten

1535

Så mange advokater er ansat i en organisation eller erhvervsvirksomhed i dag. Det er 364 flere end for fem år siden.

100 års fødselsdag

Husk allerede nu at sætte et stort kryds i kalenderen 24. maj 2019. Her fejrer Advokatsamfundet nemlig sin 100 års fødselsdag på Advokatmødet og masser af faglighed og festivitas er i støbeskeen allerede nu. Hold dig orienteret her i bladet og i Advokatsamfundets nyhedsbrev.

Database samler alle internationale afgørelser i menneskerettighedssager

Institut for Menneskerettigheder har samlet alle internationale menneskerettighedssager, som har været ført mod Danmark. Det er første gang, at alle dokumenter om internationale domsafgørelser mod Danmark er samlet på ét sted.

Læs mere om databasen på Menneskeret.dk.

Møde for Landsskatteretten i Silkeborg

Borgere i Jylland og på Fyn skal ikke længere køre hele vejen til København for at få deres sag prøvet ved Landsskatteretten. Fra den 1. januar bliver det nemlig muligt at anmode om at få prøvet sin sag i Landsskatteretten i Silkeborg. Sagerne vil blive gennemført i Skatteankestyrelsens lokaler i Silkeborg.

Læs mere på Skm.dk.

Mere om skat fra Folketingets Ombudsmand

Folketingets Ombudsmand har øget fokus på skatteområdet på sin hjemmeside. Skattesiden indeholder eksempler på ombudsmandens afsluttede sager og en oversigt over igangværende undersøgelser på skatteområdet, som ombudsmanden selv har taget initiativ til. Som noget nyt er det muligt at tilmelde sig ombudsmandens nyhedsbrev på skatteområdet. Du vil herefter modtage en mail, når der bliver offentliggjort nye sager.